fbpx
Τα φρούτα ως σύμμαχος στην υγεία μας - Arcalion.gr
16290
post-template-default,single,single-post,postid-16290,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,qode-page-loading-effect-enabled,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-999,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

Τα φρούτα ως σύμμαχος στην υγεία μας

frouta-os-simmahos-ygeias

Τα φρούτα ως σύμμαχος στην υγεία μας

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι τα φρούτα είναι ωφέλιμα για τον οργανισμό μας ! Ας ανακαλύψουμε το γιατί!

Τα φρούτα μπορούν να ωφελήσουν και να βελτιώσουν μακροπρόθεσμα την υγεία μας. Τα φρούτα αποτελούν καλή πηγή βιταμινών και μετάλλων, που είναι απαραίτητα για την σωστή λειτουργία του οργανισμού.

Τα φρούτα είναι προτιμότερο να καταναλώνονται ωμά, φρέσκα και ώριμα και όχι επεξεργασμένα ή μαγειρεμένα. Τα ωμά φρούτα περιέχουν όλες τις βιταμίνες και τα μέταλλα προσφέροντάς μας έτσι την πλήρη διατροφική τους αξία. Τα φρούτα είναι πηγή νερού και φυτικών ινών, κάτι που συμβάλλει στον καθαρισμό του πεπτικού μας συστήματος αλλά  και στην διατήρηση του σωματικού βάρους.

 Θρεπτικά συστατικά

Τα περισσότερα φρούτα είναι χαμηλά σε λιπαρά, νάτριο και θερμίδες. Η κατανάλωση φυτικών ινών από φρούτα, στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιακών παθήσεων αλλά και να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Οι τροφές που περιέχουν φυτικές ίνες, όπως τα φρούτα, δημιουργούν αίσθημα κορεσμού χωρίς την κατανάλωση πολλών θερμίδων. Τα φρούτα αποτελούν, επίσης, πηγή πολλών βασικών θρεπτικών συστατικών τα οποία συνήθως λείπουν από την διατροφή μας, όπως το κάλιο, οι φυτικές ίνες, η βιταμίνη C και το φολικό οξύ.

Το ξέρατε;

Τα μύρτιλλα περιέχουν μια ουσία τις ανθοκυανίνες, που είναι τα αντιοξειδωτικά που τους προσδίδουν το μπλε και μοβ χρώμα τους. Οι ανθοκυανίνες είναι αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα κύτταρα του σώματος από την βλαβερή επίδραση των ελεύθερων ριζών. 1 Μελέτες έχουν δείξει πως οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες των ανθοκυανινών συμβάλλουν στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων αλλά και νευροεκφυλιστικών διαταραχών που εμφανίζονται σε μεγαλύτερες ηλικίες, όπως η νόσος Αλτσχάιμερ.2 Επίσης, οι ανθοκυανίνες βελτιώνουν τις ικανότητες μάθησης και την μνήμη.

 


Πηγές:
:

  1. Nile SH, Park SW. Edible berries: bioactive components and their effect on human health. 2014;30(2):134-144.
  2. de Pascual T. Molecular mechanisms involved in the cardiovascular and neuroprotective effects of anthocyanins. Arch Biochem Biophys. 2014;559:68-74.

 

Σχετικά Άρθρα

7 τροφές για την καταπολέμηση του άγχους Καταπολεμήστε το άγχος με φυσικά ροφήματα