fbpx
Εργασιακό burnout: Ένα σύγχρονο φαινόμενο και πώς να το αντιμετωπίσετε - Arcalion.gr
16978
post-template-default,single,single-post,postid-16978,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,qode-page-loading-effect-enabled,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-999,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

Εργασιακό burnout: Ένα σύγχρονο φαινόμενο και πώς να το αντιμετωπίσετε

Εργασιακό burnout: Ένα σύγχρονο φαινόμενο και πώς να το αντιμετωπίσετε

Η προσπάθεια να κρατήσουμε ισορροπία ανάμεσα στην καριέρα, την οικογένεια, τις κοινωνικές μας συναναστροφές, και τις οικονομικές υποχρεώσεις πολλές φορές μας οδηγούν σε στρεσογόνες καταστάσεις με αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία μας αλλά και στην ζωή μας γενικότερα.
Το σύνδρομο burnout,ή σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης συνδέεται με το χρόνιο εργασιακό στρες και πρόκειται για μια κατάσταση σωματικής, συναισθηματικής και ψυχικής εξάντλησης που εμποδίζει τους ανθρώπους να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της ζωής τους.
Τα βασικά συμπτώματα κάποιου που πάσχει από σύνδρομο burnout είναι η εξάντληση, η έλλειψη ενέργειας, ο κυνισμός, ο αυξημένος θυμός, η αυτοκριτική, η καχυποψία, η μειωμένη επαγγελματική απόδοση, η απουσία χαράς και ικανοποίησης από την εργασία.
Παρόλα αυτά, το εργασιακό burnout, δεν μπορεί να συνδεθεί εύκολα με έναν συγκεκριμένο επαγγελματικό κλάδο. Ο όρος Burnout χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στα μέσα της δεκαετίας 1970 στις ΗΠΑ από τον Herbert J. Freudenberger για να περιγράψει μια επαγγελματική παθολογία που εκδηλώνεται με μεγάλη συχνότητα σε όσους ασκούν κοινωνικό λειτούργημα (όπως οι ιατροί, οι νοσηλευτές, οι δάσκαλοι κλπ), σήμερα όμως αφορά όλο και περισσότερους εργαζόμενους που αντιμετωπίζουν συμπτώματα επαγγελματικής εξουθένωσης λόγω της ιδιαίτερα απαιτητικής και αγχωτικής επαγγελματικής καθημερινότητας.

Εάν έρθετε αντιμέτωποι με συμπτώματα εργασιακή εξουθένωσης είναι σημαντικό να αξιολογήσετε τα παρακάτω σημεία και να προβείτε σε αναθεώρηση της καθημερινότητάς σας. Σε ατομικό επίπεδο μπορεί ο καθένας να αξιολογήσει τις προτεραιότητες που βάζει, πώς διεκδικεί τα θέλω του, την ρεαλιστικότητα των στόχων που βάζει, πώς αντιμετωπίζει την επαγγελματική αποτυχία και την επιτυχία, αν μπορεί να λέει «όχι». Σημαντικό ρόλο παίζει και η ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Τα προσωπικά ενδιαφέροντα και η ενασχόλησή με αυτά στον ελεύθερο χρόνο μπορούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της επαγγελματικής εξουθένωσης. Εάν δυσκολεύεστε να αντιμετωπίσετε την εργασιακή εξουθένωση μόνοι σας μη διστάσετε να συμβουλευτείτε έναν ειδικό για να σας καθοδηγήσει κατάλληλα ώστε να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματά σας!

https://www.who.int/mental_health/evidence/burn-out/en/

Σχετικά Άρθρα

Αντιμετωπίστε σε 5′ το άγχος στον χώρο εργασίας Απλή Τεχνική Χαλάρωσης στο Γραφείο